تبلیغات
حکیم الهی

حکیم الهی
بزرگترین مرجع دانلود آثار آیت الله العظمی محمد صادقی تهرانی 

208717_159746867420119_61 

توجه کنید که در این دو آیه وجود و یا عدم وجود یک حرف «واو» چقدر معنای آیه را عوض می کند و چه نکات جالبی از آن می توان بیرون کشید

 

قِیلَ ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا ۖ فَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِینَ(زمر 72)

و گفته شد: «از درهای دوزخ درآیید، حال آنکه جاودانه در آن بمانید. پس چه بد (جایی) است پایگاه دائمی سرکشان

وَسِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ(زمر 73)

و کسانی که از پرودگارشان پروا داشته‌اند، گروه گروه سوی بهشت سوق داده شدند، تا هنگامی که بدان رسند و درهای آن (به رویشان) گشوده گردد، و نگهبانان آن به ایشان گویند: «سلام بر شما، خوش آمدید، پس در آن جاودانه درآیید

این جا باز گوى روان شدن جهنمیان گروه گروه در جهنم است كه در آن به همان معنا كه گفتیم ماندنى مىباشند و نیز روان گشتن پرهیزكاران به بهشت است با فرقهائى از قبیل اینكه ورود در جهنم براى جهنمیان بدون هیچ فاصلهاى است كه بین (جاءها- فتحت ابوابها) واو عطفى وجود ندارد، و لكن براى بهشتیان همین واو موجود است كه" و فتحت ابوابها" و این عطف خود موجب انعطاف به همین حقیقت است كه ورود بهشتیان برخلاف ورود جهنمیان پس از مدتى كم یا زیاد است كه در این فاصله احیاناً پرسشهاى توبیخى دارند گرچه كلًا یا بعضاً مورد بخشش قرار مىگیرند و گهگاهى هم پس از عذابى كم یا زیاد روانه بهشت مىشوند، و اینجا (زمرَ) به معنى گروه گروه شاید اشاره به همین معناست كه این گروههاى بهشتى از پى یكدیگر روانه بهشت مىشوند، بعضى بدون هیچ فاصلهاى مانند معصومان، یا با فاصلهاى اندك یا زیاد مانند دیگران، ولى جهنمیان كه در حال رانده شدن به جهنم هستند كلًا به حسابشان رسیدگى شده و دیگر چرا براى آنها فاصلهاى در كار باشد. فاصله تنها براى تطهیر است و اینها هم با توبه یا عذاب پیش از جهنم تطهیرپذیر نیستند ولى بهشتیان كه در هر صورت تطهیر پذیرند احیاناً این فاصله نیز براى آنان هست.




طبقه بندی: نکات جالب و خواندنی از قران، 
[ 1391/09/16 ] [ 09:40 ق.ظ ] [ قرانیون ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلّم : بدأ الإسلام غریبا و سیعود غریباً فطوبی للغرباء
پیامبر خدا فرمود : اسلام (نهضت خود را) غریبانه آغاز کرد و به زودی غریب می شود پس خوشا به حال غریبان (که در حول محور قرآن در میان مردمان تنها هستند)
در این زمان که قران توسط دشمنان و مسلمانان جاهل به مهجوریت خود ادامه می دهد وظیفه ی عمومی است که مطالب نا گفته آن را با یاری خدای حکیم با تلاش بی وقفه انتشار دهیم و یک انقلاب عظیم قرآنی ایجاد کنیم.
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره ی این وبلاگ چیست؟




آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :