تبلیغات
حکیم الهی

حکیم الهی
بزرگترین مرجع دانلود آثار آیت الله العظمی محمد صادقی تهرانی 

ازدواج-قبلی-همسر.jpg

اقوال مختلفی درباره ی چگونگی تناسل دوم ( ازدواج قابیل و هابیل ) وجود دارد . برخی میگویند با  جن ازدواج کردند و برخی هم گویند با حوریه ای. برخی نیز قائلند با خواهران خودشان ازدواج کردند . اما نظر صحیح کدام است؟ جواب در آیه ی زیر است.

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ... (حجرات : 13)

هان ای مردمان! ما شما را به‌راستی از مرد و زنی آفریدیم و شما را ملّت‌هایی و قبیله‌هایی گردانیدیم تا یکدیگر را (متقابل) شناسایی کنید. همواره ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست.

«من» در" من ذكر و انثى" مورد دو احتمال است: بیانیه و نشویه، بیانیه تبیینى است براى «كم» كه شما انسانها یا مذكر هستید و یا مؤنث، ولى این نخست توضیح است، وانگهى این دوئیت مبناى وحدت در «لتعارفوا» نیست، و نیز نشویه به معناى اینكه شما همگان از میان مذكران و مؤمنان تولد یافته‏اید، كه این هم روى آن هر دو مبنا شایسته كلام الهى نیست، مى‏ماند بعد دوم نشویه بودنش بدین معنى كه كل نسلهاى انسانى تا آخرین زمان تكلیف منتهى به یك مرد و زن باشد، و این معنى از هر دو جهت درست است، جهت نخست وحدت تناسلى است كه در نتیجه گرایش به وحدت شناخت و تعارف است، در ثانى تبیین این حقیقت است كه تمامى نسلهاى فعلى انسانى در عرض زمین و طول زمان تنها منتهى به دو نفرند و بس، و دیگر نفرى و یا نفرات دیگرى هرگز در كار نیستند و چنانكه آیه (4: 1) هم این حقیقت را ثابت مى‏كند، كه بر خلاف روایاتى چند در تناسل دوم حوریّه و یا جنیه‏اى در كار نیست كه اگر هم بود" من ذكر و انثى" غلط بود و بجاى «انثى» بایستى «أناثى» مى‏بود، كه نخست حوا براى نسل اول و سپس حوریه و یا جنیه براى نسل‏ دوم، و دربعد سوم تناسل كلى تا آخرین زمان تكلیف، روى این اصل دومین تناسل انسان بر مبناى خواهران و برادران اولین بوده است كه پس از انجام این ازدواج و تناسلش تا پایان زمان تكلیف حرام گشته، و این سخن كه ازدواج خواهر و برادر كلًا حرام است و مگر خدا ناتوان بود كه تناسل دومین را نیز بر مبناى حلال انجام دهد كه حوریه و جنیه‏اى هم در كار باشد؟ پاسخش این است كه این ازدواج مانند ظلم و مشابهش حرمت ذاتى ندارد، بلكه حرمتش مصلحتى است، كه اگر این حلیت دوام یابد انفجار مداوم جنسى در كل خانواده‏ها خواهد بود، ولى تنها مرحله دومین تناسل در زمان محدود بین خواهران و برادران چنان محذورى را نداشته است، و اینكه خواهران و بردارن بگونه‏اى مماس از یك رحم و از یك صلب هستند پس چگونه مى‏شود با هم ازدواج كنند؟ پاسخ این است كه این منتهى شدن به یك صلب و یك رحم موجب حرمت ازدواج ایشان نیست، چنانكه نوادهاى انسان با یكدیگر ازدواج مى‏كنند، وانگهى بر حسب روایتى از باقر العلوم علیه السلام كه در پاسخ اینگونه و آنگونه معترضان چنان فرمود: مگر خود حوا از آدم آفریده نشده، پس چگونه با هم ازدواج كرده‏اند» آرى این آفرینش نزدیكتر از آفرینش مماس از پدر و مادر است.

منبع : ترجمان فرقان آیت الله صادقی تهرانی




طبقه بندی: نکات جالب و خواندنی از قران، 
برچسب ها: اقوال مختلفی درباره ی چگونگی تناسل دوم ( ازدواج قابیل و هابیل ) وجود دارد . برخی میگویند با جن ازدواج کردند و برخی هم گویند با حوریه ای. برخی نیز قائلند با خواهران خودشان ازدواج کردند . اما نظر صحیح کدام است؟ جواب در آیه ی زیر است.، كه بر خلاف روایاتى چند در تناسل دوم حوریّه و یا جنیه‏اى در كار نیست كه اگر هم بود" من ذكر و انثى" غلط بود و بجاى «انثى» بایستى «أناثى» مى‏بود، كه نخست حوا براى نسل اول و سپس حوریه و یا جنیه براى نسل‏ دوم، و دربعد سوم تناسل كلى تا آخرین زمان تكلیف، روى این اصل دومین تناسل انسان بر مبناى خواهران و برادران اولین بوده است كه پس از انجام این ازدواج و تناسلش تا پایان زمان تكلیف حرام گشته، و این سخن كه ازدواج خواهر و برادر كلًا حرام است و مگر خدا ناتوان بود كه تناسل دومین را نیز بر مبناى حلال انجام دهد كه حوریه و جنیه‏اى هم در كار باشد؟ پاسخش این است كه این ازدواج مانند ظلم و مشابهش حرمت ذاتى ندارد، بلكه حرمتش مصلحتى است، كه اگر این حلیت دوام یابد انفجار مداوم جنسى در كل خانواده‏ها خواهد بود، ولى تنها مرحله دومین تناسل در زمان محدود بین خواهران و برادران چنان محذورى را نداشته است، و اینكه خواهران و بردارن بگونه‏اى مماس از یك رحم و از یك صلب هستند پس چگونه مى‏شود با هم ازدواج كنند؟ پاسخ این است كه این منتهى شدن به یك صلب و یك رحم موجب حرمت ازدواج ایشان نیست، چنانكه نوادهاى انسان با یكدیگر ازدواج مى‏كنند، وانگهى بر حسب روایتى از باقر العلوم علیه السلام كه در پاسخ اینگونه و آنگونه معترضان چنان فرمود: مگر خود حوا از آدم آفریده نشده، پس چگونه با هم ازدواج كرده‏اند» آرى این آفرینش نزدیكتر از آفرینش مماس از پدر و مادر است.،  
[ 1391/10/7 ] [ 10:38 ق.ظ ] [ قرانیون ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلّم : بدأ الإسلام غریبا و سیعود غریباً فطوبی للغرباء
پیامبر خدا فرمود : اسلام (نهضت خود را) غریبانه آغاز کرد و به زودی غریب می شود پس خوشا به حال غریبان (که در حول محور قرآن در میان مردمان تنها هستند)
در این زمان که قران توسط دشمنان و مسلمانان جاهل به مهجوریت خود ادامه می دهد وظیفه ی عمومی است که مطالب نا گفته آن را با یاری خدای حکیم با تلاش بی وقفه انتشار دهیم و یک انقلاب عظیم قرآنی ایجاد کنیم.
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره ی این وبلاگ چیست؟




آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :