تبلیغات
حکیم الهی

حکیم الهی
بزرگترین مرجع دانلود آثار آیت الله العظمی محمد صادقی تهرانی 

5dd7baef66fb143829d9e9266

این نکات هم در رابطه با این آیه خواندنیست

فَإِذَا لَقِیتُمُ الَّذِینَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ذَٰلِكَ وَلَوْ یَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِیَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ...(محمد : 4)

پس چون با کسانی که کفر ورزیده‌اند برخورد کنید، پس (باید همتتان) زدن گردن‌هاشان و گردن‌کشانشان (باشد) تا هنگامی که آنان را (در کشتار) از پای درآوردید. پس (اسیران را) به شدت در بند کشید؛ در نتیجه یا (بر آنان) منّت نهید (و آزادشان کنید) و یا فدیه بگیرید (که عوضشان را از اسیرانتان بازپس گیرید) تا جنگ، سنگینی‌ها‌یش را فرونهد. این است (دستور خدا) و اگر خدا بخواهد، از ایشان انتقام می‌کشد، ولی (فرمان پیکار داد) تا برخی از شما را به وسیله‌ی برخی (دیگر) بیازماید

ضرب الرقاب" به میان آمده و اینجا اشاراتى چند است: زدن گردنها كه كشتنى است قطعى و از نظر تاكتیك جنگى تنها زخمى كردن دشمنان كافى نیست، كه براى ریشه كن كردن آنان گردنهاى این گردنكشان بایستى قطع گردد، و معنى دیگر رقاب از رقبه به معناى بندگى است كه این بندگان شیطان بایستى محو گردند، و در صورت اول چرا به جاى رئوس، رقاب آمده؟ نكته این است كه گویى اینها فاقد سرهاى انسانى مى‏باشند، چنانكه در آیه (8: 12) از آن تعبیر به" فوق الأعناق" شده به معنى بالاى گردنها، كه لفظ سر در این دو آیه نیامده، و نیز به معناى گردنكشان كفر است، زیرا در جنگ محور كشتار همانانند كه براى شكست دشمن نخست بایستى گردنكشان و سردمداران دشمن را نابود كرد.

این جریانها تا هنگام شكست قطعى آنان ادامه دارد كه گروهى كشته و گروهى فرارى و گروهى هم دستگیر شوند، و نسبت به گروه آخرین در صورت مصلحت جنگى آنان را به گونه‏اى مجانى آزاد كنند و یا با مصلحتى دیگر در برابر آزادیشان فدیه و بدلى دریافت كنند و این بدل اعم است از بدل مالى و مهمترش بدل شخصى است كه به جاى هر یك از دستگیر شدگان مسلمان كافرى را رها سازند و بالاخره همه و همه این تاكتیكهاى جنگى بر مبناى نظرات رئیس كل قوا و فرماندار جنگ است كه در صورت عدم عصمتش بایستى با كاردانى و مشورت انجام گیرد.

در هر صورت اگر خدا بخواهد بدون جنگ و بدون تاكتیكهاى جنگى كفار را مغلوب مى‏سازد، ولكن" لیبلو بعضكم ببعض" كه بایستى در این برخوردها كه آزمونى است بزرگ آزموده شوید، و سنت اسباب و مسببات همچنان برقرار است، جز در مواردى استثنایى مانند پیروزى مسلمانان در جنگ بدر و فتح مكه.

منبع : ترجمان فرقان آیت الله صادقی تهرانی



طبقه بندی: نکات جالب و خواندنی از قران، 
برچسب ها: منبع : ترجمان فرقان آیت الله صادقی تهرانی، نکات جالب و خواندنی از قران ( شماره 32 )، ضرب الرقاب" به میان آمده و اینجا اشاراتى چند است: زدن گردنها كه كشتنى است قطعى و از نظر تاكتیك جنگى تنها زخمى كردن دشمنان كافى نیست، كه براى ریشه كن كردن آنان گردنهاى این گردنكشان بایستى قطع گردد، و معنى دیگر رقاب از رقبه به معناى بندگى است كه این بندگان شیطان بایستى محو گردند، و در صورت اول چرا به جاى رئوس، رقاب آمده؟ نكت،  
[ 1391/09/24 ] [ 10:42 ق.ظ ] [ قرانیون ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلّم : بدأ الإسلام غریبا و سیعود غریباً فطوبی للغرباء
پیامبر خدا فرمود : اسلام (نهضت خود را) غریبانه آغاز کرد و به زودی غریب می شود پس خوشا به حال غریبان (که در حول محور قرآن در میان مردمان تنها هستند)
در این زمان که قران توسط دشمنان و مسلمانان جاهل به مهجوریت خود ادامه می دهد وظیفه ی عمومی است که مطالب نا گفته آن را با یاری خدای حکیم با تلاش بی وقفه انتشار دهیم و یک انقلاب عظیم قرآنی ایجاد کنیم.
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره ی این وبلاگ چیست؟




آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :